Talent sourcer met impact | 24 – 40 uur

Op zoek naar een perfecte match voor duurzame relaties tussen onze klanten en getalenteerde kandidaten!

  • Altijd al willen weten hoe je een speld in een hooiberg vindt?
  • Of een schaap met de vijf poten?

Waarschijnlijk zul je het antwoord hierop nooit weten. Maar wil je weten hoe het werkt binnen het recruitment vak, dan zit je bij Let’s Recruit! aan het juiste adres.  

Let’s Recruit! Is op zoek naar enthousiaste Talent Sourcer die ons team komt versterken. Samen gaan wij aan de slag om de juiste kandidaten voor onze klanten te vinden.  

Let’s Recruit! is een innovatieve dienstverlener die zich richt op het ontzorgen van technische MKB-bedrijven met een doelgericht recruitmentproces. Onze Talent Sourcer speelt een cruciale rol in het vinden en enthousiasmeren van de juiste kandidaten voor onze klanten. We optimaliseren recruitmentprocessen en maken gebruik van de nieuwste technieken om toptalent aan te trekken. De Talent Sourcer werkt hierbij nauw samen met onze Inhouse Recruiter, Online marketeers en andere Sourcingspecialisten. Je zoekt proactief naar kandidaten, volgt leads op uit campagnes, voert telefonische interviews en bouwt aan talentpools. Zo draag je bij aan duurzame matches en een krachtige wervingsaanpak voor onze klanten. 

Dit ga je doen

Samen met ons ervaren team ga je actief op zoek naar kandidaten via diverse kanalen zoals social media, jobboards en events. Met creatieve, wervende recruitmentcampagnes zorgen we voor een stroom aan leads. Jij volgt deze leads actief op en belt ze na om interesse te wekken en afspraken in te plannen. 

Een greep uit de werkzaamheden:

  • Je verdiept je in technische functies en organisatiestructuren, zodat je de klant én de doelgroep goed begrijpt; 
  • Kandidaten zoeken en benaderen via diverse kanalen, waaronder LinkedIn Recruiter; 
  • Leads opvolgen uit social media campagnes en actief nabellen; 
  • Kandidatengegevens vastleggen en bijhouden in ons CRM; 
  • Telefonische interviews voeren; 
  • Content delen voor social media; 
  • Beheren en opvolgen van de vacature-funnel; 
  • Samen met het team brainstormen over creatieve acties en nieuwe wervingskanalen.

Een werkdag uit jouw leven!

Je start de dag om 8.30 uur met een kop koffie of thee en checkt je planning. In de ochtend focus je je op het actief searchen, hunten en netwerken via verschillende kanalen. Je reserveert hier bewust dagelijks een paar uur voor, bijvoorbeeld tot 10.00 uur. De gevonden leads verwerk je in het CRM en je bereidt je voor op de geplande interviews. 

Om 11.00 uur staat het eerste online interview gepland. Je stelt jezelf kort voor, doorloopt het intakeformulier en onderzoekt naast de werkervaring ook de motivatie en ambitie van de kandidaat. Na afloop werk je het interview uit en overleg je met de Inhouse Recruiter of de kandidaat wordt voorgesteld aan de klant. 

Na de lunch ga je aan de slag met een nieuwe vacature. Je leest je goed in, stemt af met de inhouse recruiter en pakt vervolgens de vacature-funnel op. Aan het eind van de bel je actief leads na uit recente campagnes en ook deze verwerk je in het CRM. 

Hoe we jouw functie gaan waarderen

Een uitdagende baan, in een branche die volop in beweging is met vanzelfsprekend een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket. Wij vinden het belangrijk dat je iedere dag met plezier en voldoende uitdaging naar je werk blijft gaan! Daarom werken wij met elkaar aan een positieve werksfeer met een bedrijfscultuur waar samenwerken, ontwikkelen en elkaar stimuleren hoog in het vaandel staat. Verder bieden wij jou: 

  • De vrijheid om de functie naar een hoger niveau te tillen op jouw manier; 
  • Een salaris tussen de € 2600, – tot € 3800,- euro bruto per maand o.b.v. 40 uur. Het salaris is afhankelijk van de kennis en ervaring die je meebrengt;  
  • Werklaptop en -telefoon; 
  • Een baan voor 24-40 uur per week; 
  • Flexibele werktijden met thuiswerkmogelijkheden; 
  • 25 vakantiedagen o.b.v. 40-urige werkweek; 
  • Coaching, training & persoonlijke ontwikkeling want alleen als je groeit, groeit Let’s Recruit!

Waar kom je te werken

Het team van Let’s Recruit bestaat uit vier medewerkers. Je zal deels vanuit klantlocaties werken, soms ons kantoor Boskoop en deels vanuit huis. Let’s Recruit werkt in de technische branche bij middenkader bedrijven (MKB). Het is een groeiende markt met ongekend veel potentie! Voor jou betekent dit volop carrièremogelijkheden en persoonlijke groei! Je werkt binnen een energieke sfeer waar we elkaar helpen en successen vieren. Doordat wij kwaliteit leveren en onze klanten helpen met hun succes, groeien wij. Daarom kan Let’s Recruit! versterking goed gebruiken! 

Wil je verder praten over de functie? Graag!

Als Talent Sourcer ben je nieuwsgierig en heb je oog voor verbeteringen en innovaties in je eigen werk en dat van de organisatie. Daarnaast moet je als Talent Sourcer je werkzaamheden goed kunnen plannen, organiseren en prioriteren. 

Verder beschik je over het volgende:

  • Afgeronde mbo-opleiding en/of afgeronde cursussen bij voorkeur richting marketing & communicatie of HR; 
  • Affiniteit met techniek en interesse in technische bedrijven en doelgroepen is een must. 
  • Beheersing van de Nederlandse taal (in woord én geschrift); 
  • Goede kennis van het Office-pakket; 
  • Gestructureerdheid en geordendheid; 
  • Energie, ambitie, leergierigheid en interesse in persoonlijke ontwikkeling; 
  • Overtuigingsvermogen, flexibiliteit, vermogen tot goed luisteren en klantgerichtheid in je manier van werken; 
  • Je bent representatief en kunt derhalve onze diensten vertegenwoordigen in de markt.

Het recruitmentproces

Heb je vragen of wil je meer weten? Neem gerust contact op met Carli Burggraaf –  Business Recruiter via carli@letsrecruit.nl of per telefoon via 06 14275290.

Heb je interesse in deze functie dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. Je ontvangt binnen 24 uur een reactie.

.blog-categories a { pointer-events: none; }