Van een LinkedIn-bericht naar een droomfunctie: het succesverhaal van Martin Reedijk
Door veel in gesprek te zijn met onze klanten weten wij hoe zij onze dienstverlening ervaren. Maar hoe ervaren kandidaten de aanpak van Let’s Recruit!? Martin Reedijk, Customer Service Manager bij Eskens Group, deelt zijn ervaring.
Al twintig jaar was Martin Reedijk werkzaam bij zijn vorige werkgever, BCC. Toen dat bedrijf failliet ging, vond hij het moeilijk om op zoek te gaan naar een baan. “Ik merkte dat ik loyaal wilde blijven aan mijn vorige werkgever. Maar na een tijd heb ik toch besloten de stap te zetten en me via LinkedIn opengesteld voor recruiters”, vertelt Martin.
Warm en concreet
Het faillissement van BCC werd al snel nationaal bekend, ook onder recruiters. “Ik werd overspoeld door connectieverzoeken van recruiters en kreeg veel berichtjes, soms persoonlijk en gericht op mijn profiel, maar vaker met mooie praatjes en twijfelachtige aanbiedingen. Ik wist niet waar ik op moest reageren en waar niet”, aldus Martin. Ook Carli, recruiter bij Let’s Recruit! en werkzaam uit naam van Eskens, stuurde hem een berichtje.
Martin besloot op haar wél in te gaan. “Wat me aansprak was de warme toon en dat het een concreet bericht was: ze benoemde de functie en vroeg of ik erin geïnteresseerd was en draaide er niet omheen.” Al snel volgde een telefonische kennismaking en nog geen week later kwam Martin op gesprek bij Eskens.
Gedurende het sollicitatieproces heeft Martin veel contact gehad met Carli. “Voor ik het eerste gesprek in ging bij Eskens, stuurde ze me bijvoorbeeld een bericht via Whatsapp om me succes te wensen. Dat vond ik heel fijn”, aldus Martin. De begeleiding van Let’s Recruit! neemt hij mee in zijn nieuwe functie als manager: “Ik heb dit contact als heel betrokken en fijn ervaren en gebruik dit zeker als ik bijvoorbeeld sollicitatiegesprekken voer met potentiële kandidaten in mijn rol als Customer Service Manager.”
De aanpak van Let’s Recruit!
Hoe Martin de aanpak van Carli en Let’s Recruit! zou omschrijven? “Het ging snel, er werd tussendoor veel contact gehouden en ik voelde me geen nummertje maar er werd echt naar mij als persoon gekeken. De gesprekken waren heel erg gericht op wat ik als mens toe zou kunnen voegen aan een bedrijf in plaats van een lijst met eisen waar ik aan moest voldoen”, verklaart Martin.
Het is natuurlijk ook belangrijk dat een functie en het bedrijf goed bij je past. Doordat Carli op locatie werkzaam is bij Eskens en het volledige DNA van het bedrijf overneemt tijdens het recruitmentproces, heeft ze tussen Martin en Eskens een goede match gevonden. “Het warme gevoel waarmee ik werd ontvangen, is er nog steeds”, aldus Martin. Inmiddels werkt Martin al bijna een half jaar bij Eskens en werkt hij vanuit zijn rol als Customer Service Manager zelfs samen met Let’s Recruit! voor de werving van nieuwe collega’s.
Wil je meer weten over de dienstverlening van Let’s Recruit!? Neem contact op via de website!